Діти всіх народів світу мають спільну характерну рису – вроджений потяг до гри. Переоцінити її значення в життя дитини важко. А уявити дитинство без неї взагалі не можливо.
Гра – це «чарівна скринька», за допомогою якої можна навчити малюка читати, писати і, головне, - мислити, спостерігати, доводити, розуміти.ю творити.
Виявляючи цікавість до світу дорослих, але не маючи можливості включитись до нього, дошкільник моделює цей світ у грі. Ця діяльність є соціальною за своїм походженням і змістом, вона виникає в ході ускладнення досвіду людства, його виробничих та культурних взаємин і відображає суспільні зміни. Сюжет та ролі в грі діти запозичують у суспільстві.
Гра - провідна діяльність дошкільнят, в якій вони виконують ролі дорослих, відтворюючи в уявних ситуаціях їх життя, працю та стосунки
Гра - це діяльність, у якій дитина спочатку емоційно, а потім інтелектуально засвоює всю систему людських взаємин.
Гра посідає чільне місце в системі фізичного, морального, трудового та естетичного виховання дошкільнят. Вона активізує дитину, сприяє підвищенню її життєвого тонусу, задовольняє особисті інтереси та соціальні потреби. Завдання і зміст ігрової діяльності визначаються Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні - освітня лінія «Гра дитини», чинними програмами розвитку, навчання та виховання дітей дошкільного віку «Дитина» («Граючись – зростаємо»), «Впевнений старт» («Ігрова діяльність»).
Важливе значення гри полягає в тому, що діти в невимушеній формі, відтворюючи світ дорослих, засвоюють моральні норми, отримують уявлення про професійні та сімейні ролі. Гра забезпечує розвиток у дошкільників рухових, розумових та мовленнєвих навичок. Діти, відображаючи в грі різні сторони життя та особливості діяльності дорослих, поповнюють і уточнюють свої знання про навколишній світ, вчаться співпереживати і відрізняти вимисел від реальності.
Виходячи з цього рекомендуємо:
Під час організації ігрової діяльності формувати базові якості особистості дитини: самостійність, творчість, розсудливість, відповідальність.
Під час проведення сюжетно-рольових ігор створювати оптимальні умов для ігрової діяльності. (Це значить, що вихователь повинен провести попередню роботу щодо ознайомлення дітей з даною професією шляхом читання творів, проведення екскурсій, перегляду діафільмів, відеороликів, а вже потім уводити ролі в гру.
Допомагати дітям у виборі гри, сюжету, у творчому використанні дітьми предметів-замінників, в осучасненні змісту гри.
Активно спостерігати, фіксувати свої спостереження, аналізувати їх, навчати необхідним умінням і навичкам, підключаючись до гри дітей.
Пальчикові ігри
Рухливі ігри
Картотека ігор з піском для дітей раннього віку