Завідувач ДНЗ
Чорней Ніна Володимирівна
Освіта: вища педагогічна
Педагогічний стаж: 22 роки
Моє кредо: «Всякий з нас, хто припускає, що може керувати іншими, повинен постійно і напружено вчитися» (А.В. Луначарський)
Здійснює загальне керівництво ДНЗ.
У своїй діяльності керується:
· Законом України "Про дошкільну освіту";
· Законом України "Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу" № 2442 - VІ від 06.07.10;
· Законом України "Про охорону дитинства"
· Законом України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»
· Статутом дошкільного закладу та іншими законодавчими актами.
Завідувач займається комплектуванням груп дітьми у відповідності з їх віком, станом їх здоров'я, індивідуальними особливостями та запитами батьків, підбирає кадри, керує педагогами, і обслуговуючим персоналом.
Батьки можуть звертатися до завідувача ДНЗ за консультаціями і вносити власні пропозиції щодо покращення роботи з дітьми.
Рекомендації для молодого спеціаліста
Професійна
діяльність
- ефективно розподіляти робочий час
- не йти з роботи, не оформивши необхідну документацію
- приділяти час для самовдосконалення та самопідготовки
- удосконалювати фахові знання
- учитися дивитись на світ очима дітей
- звертатися за методичною допомогою до колег, вихователя-методиста, практичного психолога
- завести щоденник власних успіхів та проблем, записувати способи їх розв"язання, нотувати особисті спостереження, відчуття
- розширювати свій кругозір: читати багато різнопланової літератури, відвідувати цікаві місця
- більше посміхатися, намагатися бути суворим, але доброзичливим педагогом
- лягати спати вчасно, відпочивати
Організація робочого часу і саморегуляція
- робити повторювані щоденні справи у чітко
визначений час
- об"єднувати однотипні справи у блоки
-виокремлювати пріоритетні справи, завдання та зосереджуватися на них
- уміти казати "ні" людям або чинникам, які забирають ваш час
- обговорювати з вихователем-методистом, колегами запланований термін виконання завдань
- контролювати якість витраченого часу. Для цього варто кілька разів протягом дня ставити собі запитання:"Що я зараз роблю?"
- відмовлятися від недосяжної досконалості на користь результативного виконання нагальних завдань
- щодня планувати справи, що будуть виконані сьогодні, і виконувати заплановані
- фіксувати важливу інформацію та розміщувати її перед очима
- підтримувати порядок та чистоту робочого місця.
АНАЛІЗ РОБОТИ
Черепковецького дошкільного навчального закладу
За минулий рік 2012 – 2013 рр.
Завідуюча ДНЗ Чорней Н.В.
Інформаційні відомості
Черепковецький дошкільний заклад Управління освіти Глибоцької РДА Чернівецької обл. знаходиться за адресою с. Черепківці вул. Головна. Відвідують заклад 102 дитини. Працював за Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», старша група за програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».
№ |
Відомості |
Показники |
1. |
Мова навчання |
українська |
2. |
Кількість груп усього |
4 |
дошкільні |
4 |
|
|
|
|
3. |
Режим роботи груп: |
|
10,5 годин |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Кількість вихованців |
102 |
5. |
Кількість працівників усього |
21 |
педагогічний персонал |
12 |
|
обслуговуючий персонал |
9 |
Дошкільний навчальний заклад укомплектований педагогічними кадрами:
1 завідувач, , 8 вихователів, 1 музичних керівника, 1 практичний психолог,
1 керівник гуртка театралізованої діяльності. Усього 12 педагогів.
Упродовж 2012-20103 навчального року навчально-виховний процес дошкільного закладу працював в еколого – валеологічному напрямку та був спрямований на вирішення головних річних завдань:
- · Підвищення якості навчально – виховного процесу шляхом використання нових педагогічних технологій.
- · Працювати над збагаченням змісту методичних посібників, придбання картин, таблиць та інших матеріалівдля занять з розвитку мови та розвитку логіко – математичного мислення.
- · Піднесення статусу сюжетно – рольової, творчої та дидактичної ігор, як основного засобу опанування знаннями, практичними уміннями та виховання у дітей готовності до життя та навчання у школі.
Аналіз роботи закладу протягом 2012-2013 навчального року здійснювався за такими блоками:
І блок: Методична робота
Методична робота з педагогічними кадрами у 2012-2013 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів.
№ |
Вид діяльності |
Планова кіл - ть педагогів |
Фактична кіл - ть педагогів |
% |
1. |
Курси підвищення кваліфікації |
2 |
2 |
100 |
|
|
|
|
|
3. |
Самоосвіта |
12 |
12 |
100 |
4. |
Участь у підготовці та проведенні методичних заходів |
12 |
12 |
100 |
Зметоюреалізаціїголовнихзавданьадміністрацієюдошкільногонавчальногозакладу, наосновідіагностикисамооцінкипедагогівтаоцінкиадміністрації, бувпереглянутийрівеньпрофесійноїмайстерностіпедагогів, спланованірізніформиметодичноїроботизкадрами, якізабезпечилинеобхіднийрівеньзнань, уміньтанавичокудосягненнімети. Протягомнавчальногорокупідвищилисвійпрофесійнийрівень: вихователіПензарО.ВтаОлійникТ.В (курсипідвищеннякваліфікації ).
Треба відмітити, що наступні педагоги поглиблено працюють за наступними напрямками, підвищуючи свій професійний рівень:
№ |
ПІБ педагога |
Напрямок роботи |
1 |
Чорней Д.В та Скакун Н.Д |
Оптимізація пізнавальної діяльності дітей молодшого віку за методикою М. Монтиссорі. |
2 |
Боднарюк О.М |
Виховання у дошкільням любові до природи за спадщиною В.О.Сухомлинського. |
3 |
ОлійникТ.ВтаАдамкоО.М |
Нетрадиційні підходи в організації фізкультурно – оздоровчої роботи. |
4 |
Гавчук М.В та Пензар О.В |
Навчання читанню дітей за методикою Л.Шелестової. |
З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які шляхом самоосвіти опрацьовували протягом навчального року педагоги. Також проведена підписка на періодичні видання: «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Бібліотечка вихователя дитячого садка», «Дитячий садок» «Дошкільний навчальний заклад», «Зростаємо разом».
З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи навчально-виховний процес на виконання головних завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи: засідання педагогічної ради: «Продовження роботи за програмою розвитку дітей старшого віку «Впевнений старт»» (серпень);
«Гра – це серйозно» (грудень); «довкілля, здоров’я, дитина» ( березень);
«Виховання особистості» (травень). Проведення цих заходів допомогло колективу на належному рівні вирішити головні завдання річного плану роботи, але під час підготовки та проведення даних заходів виникали певні труднощі:
- · не всі педагоги брали активну участь;
Протягом навчального року у закладі плідно працювали гурток театралізованої діяльності під керівництвом керівника гуртка Вентонюк В.Т.
На протязі навчального року дошкільний заклад брав участь у методичній роботі району. У лютому 2013 року на базі ДНЗ був проведений районний семінар–практикум для завідуючих ДНЗ районуна тему : «Роль керівника у забезпеченні реалізації розвитку майстерності педагога». Слід відзначити високий рівень цього заходу, творчий підхід колективу до їх підготовки та проведення.
ІІ блок: Якість освіти
Для якісної реалізації головної задачі з формування життєвої компетентності, розвитку дитячої творчості та ігрової діяльності були проведенні колективні перегляди.
Проаналізувавши усі переглянуті заходи можна зробити висновок, що педагогічним колективом ведеться систематична та планова робота щодо дитячої творчості та ігрової діяльності.
Проводилася робота з питання наступності дошкільного закладу та Черепковецької ЗОШ І- ІІІ ступенів. Вихователями відстежувалася результативність навчання випускників закладу та адаптація до умов школи.
Протягом навчального року були організовані екскурсії дітей, а саме: на свято першого дзвоника (вересень), по школі (вересень), у шкільний музей (травень), Проводилися зустрічі вчителів з вихователями, дітьми та батьками груп старшого дошкільного віку (6-го р.ж.). Вихователі відвідували уроки у 1-му класі, вчителі були присутні на заняттях та режимних моментах у групах старшого дошкільного віку. Організовувалися спільні свята та розваги.
Працівниками закладу систематично проводиться робота з дітьми села. Відповідно до наказу від 27.05.2013р.№ 48 по ДНЗ «Про організацію обліку дітей дошкільного віку в 2013 році» проведено облік дітей від 0 до 6 років, які мешкають у селі. Результати обліку звірено з даними дитячої амбулаторії, на підставі проведеної роботи складено списки дітей від 0 до 6 років, які проживають в селі.
Складено та оформлено в електронному варіанті персоніфікований список, розподілений за роками народження, який щорічно оновлюється та доповнюється.
III блок: Стан здоров’я та фізичний розвиток дітей
Дошкільний заклад має медичний кабінет. Його обладнання в основному відповідає нормативним вимогам. Медичне обслуговування дітей закладу забезпечує медична сестра Костинюк І.М (стаж роботи – 2,6 роки).
Однак, медичний кабінет недооснащено:
- · динамометром ручним;
- · набором скіаскопічних лінійок;
- · поліхроматичними таблицями для дослідження кольоровідчуття;
- · маскою гумовою лицьовою.
Велику увагу протягом навчального року колектив дошкільного закладу приділив формуванню здоров’язберігаючої компетентності дітей. Ефективність оздоровчих заходів визначалася тим, що поєднувалася тривала комплексна інтенсивна оздоровчо-профілактична робота з корекційно-педагогічними заходами в умовах звичайного режиму життя дошкільників. Дитину оточують кваліфіковані педагоги, практичний психолог, медична сестра, які здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів, підтримують інтерес дитини до власного здоров’я.
Захворюваність дітей аналізувалася за трьома показниками:
Показники |
2011-2012 н.р. |
2012-2013 н.р. |
Кількість днів, пропущених 1 дитиною по хворобі за рік |
25 |
21 |
Кількість випадків захворювання на ГРЗ за рік |
14 |
10 |
У 2012-2013 навчальному році середнє відвідування дітьми дошкільного навчального закладу в порівнянні з 2011 – 2012 навчальним роком збільшилась з 80 % до 87% .
Бджілка |
93% |
Капітошка |
91% |
Журавлики |
89% |
Джерельце |
88 |
Харчування дітей протягом навчального року відповідало встановленим грошовим нормам. Вартість харчування коливалася у межах від 14 гривень до 16 гривень на одну дитину. Харчування дітей пільгового контингенту профінансовано своєчасно за рахунок бюджетних коштів. На основі накопичувальної відомості обліку витрат продуктів на одну дитину у закладі щомісячно проводиться аналіз виконання натуральних норм харчування.
Харчування у порівнянні з 2011-2012 навчальним роком покращилося.
Питання захворюваності, відвідування та харчування дітей систематично розглядалися на засіданнях при завідувачеві, аналізувалися показники та розроблялися заходи щодо їх покращення.
Великого значення приділено загартуванню дітей в умовах дошкільного закладу та сім’ї з метою зниження захворюваності дітей. Була звернена увага на проведення оздоровчих заходів (загартування повітрям і водою, використання фітотерапії, часнику, цибулі, лимонів), попередження дитячого травматизму та забезпечення безпеки життєдіяльності, а також проведення занять як з працівниками, так і з дітьми, з правил поведінки, надання першої допомоги у надзвичайних ситуаціях. Ці питання розглядалися на засіданнях педагогічної ради , на семінарі-практикумі , на консультаціях для вихователів, загальних батьківських зборах , виробничих нарадах .
IV блок: Психологічна служба
Робота психологічної служби у дошкільного закладі здійснювалася протягом навчального року відповідно до головних завдань та методичної мети. Робота практичного психолога проводилася за 3-ма напрямками:
- Адаптація дітей до умов ДНЗ.
- Соціально-психологічна готовність дитини до школи.
- Рівень розвитку дітей.
Адаптаційний період 25 дітей пройшов успішно.
Аналіз адаптаційного періоду дітей відбувався за критеріями:
- взаємовідносини з дітьми;
- гра;
- сон;
- поведінка з батьками;
- реакція дитини на нових людей;
- мовленнєва діяльність;
- апетит.
Адаптація здійснювалася за допомогою спостережень, ігор з дітьми, бесід з батьками, вихователями та наданням їм рекомендацій.
Під час вивчення стану соціально-психологічної готовності дітей до школи практичним психологом були використані такі методики:
- спостереження;
- анкетування;
- бесіди;
- консультації;
- вивчення взаємовідносин у колективі однолітків;
Узагальнюючи результати роботи психологічної служби ДНЗ, можна зробити висновок, що психологічне забезпечення відповідає належному рівню. Але поряд з цим необхідно звернути увагу на систематичність, планомірність, удосконалення корекційної роботи, розвиток творчих здібностей дітей та аналіз нервово-психічного розвитку дітей раннього віку.
V блок: Соціально-економічний розвиток ДНЗ
Завдяки спільній праці співробітників та батьків був зроблений косметичний ремонт ДНЗ, оновлено електричний щит в ДНЗ, а також почищено всі подушки закладу. Придбано шафу для іграшок в групі «Бджілка», та іграшки на всіх групах. Педагоги разом з батьками вихованців пофарбували споруди та обладнання на ігрових ділянках і спортивному майданчику. У закладі своєчасно привезений та замінений пісок.
На основі отриманих результатів аналізу можна виділити наступні недоліки:
- На задовільному рівні сформована культура поведінки дошкільників.
- Недостатньо оптимізована взаємодія дошкільного закладу з батьками.
- Продовжувати удосконалювати рівень діагностичної, корекційної роботи практичного психолога з дітьми та батьками.
Методичні рекомендації щодо проведення оздоровлення дітей дошкільного віку влітку.
1.Опрацювати державні нормативні документи з дошкільної освіти щодо якісного і ефективного оздоровлення дітей в днз.
2.Підготувати для літніх занять, прогулянок, екологічних подорожей ігровий, дидактичний матеріал.
3.Випустити «Порадники» для батьків з метою ефективного самостійного оздоровлення їх дітей та оздоровлення в днз.
4.Забезпечити відповідне обладнання ігрових та спортивного майданчиків, природного середовища з урахуванням змісту діяльності педагога з дітьми щодо пізнання природи та екологічної культури дітей.
5.Скласти систему роботи щодо проведення занять, екскурсій, екологічних подорожей, піших переходів, міні-занять, використовуючи педспадщину В.О.Сухомлинського з метою спілкування з природою, збагачення пізнавальної сфери особистості дитини, закріпленню знань про права та обов’язки в поведінці між людьми та серед природи.
6.”Відкрити світ рослин” на території дитсадка для дошкільнят. Вести фіксацію "дитячих відкриттів”.
7.Запровадити пошукову діяльність з використанням ТВВЗ "Кожний день – пошук”. Проводити різні досліди, експериментування (з камінцями, піском, глиною, повітрям і т.п.).
8.Провести спостереження "Світ дна водойми”, відобразити на папері об’єкти, вигляд водойми (з старшими дошкільнятами).
9.Розробити програму використання непотрібного матеріалу. Провести бесіду на тему: "Що таке побутове сміття і як його можна використовувати” (пластик, гума, деревина, харчові відходи і ін.).
10.Провести виставку технічної іграшки з виробів природного матеріалу.
11.Провести виставку гербарію рослин червня, липня, серпня.
12.Провести спостереження за живими об’єктами (бджолами, мурахами). Давати дітям поняття не лише про об’єкти, а й їх призначення, способи життя.
13.Протягом оздоровчого періоду забезпечувати творчу активізацію дітей 14.Використовувати ігрову діяльність як провідну щодо розвитку пізнавальних, соціальних, моральних та естетичних потреб дітей.
15.Під час проведення екскурсій і прогулянок за межі дитсадка вихователь повинен враховувати:
- гігієнічні вимоги;
- погодні умови;
- визначити маршрут та подбати про безпечність переходу через дорогу;
- продумати міри попередження травматизму;
- забезпечити дисципліну;
- одягнути дітей відповідно до температури повітря: панамки, взуття, шкарпетки;
- узяти аптечку надання невідкладної допомоги при травмах;
- перевірити самопочуття дітей;
- дотримуватись вимог щодо визначення відстані пішохідних переходів;
- забезпечити питний режим дітей.
З метою успішного впровадження у практику днз системи оздоровчих заходів працівники дошкільного закладу повинні:
- гартувальні процедури включити у кожний режимний момент;
- загартування здійснювати на фоні рухової активності, використовуючи різні процедури в залежності від конкретних умов днз і стану здоров’я дітей;
- відмовитись від зайвого теплого одягу на повітрі та у приміщенні;
- забезпечити температуру приміщення у залежності від віку дитини;
- залучати дітей до ходьби босими ногами;
- застосовувати контрастні температурні впливи;
- постійно уникати передозування чи заниження дози фактору.
Прийом дітей до дошкільного навчального закладу
Прийом дітей до дошкільного навчального закладу здійснює керівник ДНЗ протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, медичної довідки про стан здоров'я дитини,
довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження.
Групи у дошкільному навчальному закладі комплектуються за віковими ознаками.За дитиною зберігається місце в дошкільному навчальному закладі державної та комунальної форм власності у разі її
хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній оздоровчий період (75 днів).
Відрахування дитини з дошкільного навчального закладу здійснюється:
• за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;
• на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у дошкільному навчальному закладі даного типу;
• у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом двох місяців.
Адміністрація дошкільного навчального закладу письмово повідомляє батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів.
Для зарахування дитини до дошкільного навчального закладу № 1 "Малятко" необхідні наступні документи :
1. Заява батьків або осіб, які їх замінюють що до влаштування дитини до дитячого закладу.
2. Медична довідка дитини з проходженням всіх спеціалістів певної форми (до вступу в ДНЗ)
3. Виписка із медичної карти, карта профілактичних щеплень (форма №63).
4. Ксерокопію свідоцтва про народження дитини.
5. При наявності пільг - документи, що їх підтверджують
6. Батькам необхідно мати паспорт і свідоцтво про народження дитини.
7. Папку для зберігання документів ("Справа")